cikk
A gőzszekér és a gépi hajózás volt a közlekedés luxusa
Büdös, koszos, lomha és kényelmetlen közlekedési eszköz a gőzmozdony és a gőzhajó - legalábbis a mai, már az önvezető autókra ácsingózó szemmel.
9 cikk
cikk
Büdös, koszos, lomha és kényelmetlen közlekedési eszköz a gőzmozdony és a gőzhajó - legalábbis a mai, már az önvezető autókra ácsingózó szemmel.
cikk
Mit tudott Fáy András, ami miatt a reformkor nagyjai - Deáktól Kossuthig - rajongtak érte? Például bankot alapítani.
cikk
100 évvel a kibocsájtás után nem várt fordulatot vett az 1844-ben alapított esztergomi takarékpénztár részvényének sorsa.
cikk
Ma már alapvetően része az életünknek a pénzügyi világ, szinte mindenre hatással van. Alig 200 éve ez még nem így volt, sőt: az embereknek nagyon hiányoztak a …
cikk
Pénzre, hitelre mindig szüksége volt az embereknek, vállalkozásoknak - ahogy ma, úgy 200 éve is. Csakhogy akkor még bankok sem voltak Magyarországon.
cikk
Egy stadionnyi ember volt kíváncsi 1827 június 6-án az első pesti lóversenyre. Széchenyi István a gazdasági és a társadalomi hasznát is látta a lőtenyésztésznek.
cikk
Széchenyi Istvánt is meglepte, milyen középkori, vagy éppen ellenkezőleg, korszerű pénzügyi megoldásokkal találkozott külföldi utazásain.
cikk
Ullmann Móric megalapította és vezette az egyik első önálló magyar bankot, amely később arról lett híres, hogy a szabadságharc idején kinyomtatta a Kossuth-bankókat.
cikk
A Lánchíd és a Magyar Tudományos Akadémia atyjának, a legnagyobb magyarként ismert Széchenyi Istvánnak talán ezeknél is jelentősebb "műve" volt, hogy elindította Magyarországot a gazdasági és pénzügyi …