2021 nyarán az OTP Bank ügyfelei vehetik kézbe a környezeti terhelést és a hulladék mennyiségének csökkentését elősegítő első magyar bankkártyát, amely 85,5 százalékban újrahasznosított műanyagból készült.
Az OTP Bank ügyfeleinek kimagasló színvonalú kiszolgálása mellett kiemelt figyelmet szentel a környezet megóvására. Ennek a célnak a komolyságát mutatja, hogy 2021-ben a fenntarthatóság bekerült azon alapértékek közé, melyek meghatározzák a bank márkastratégiáját, misszióját. Az OTP Bank az elmúlt évek során számos olyan digitális fejlesztést valósított meg működésében, amik révén a pénzintézet papírfelhasználása csökkenthető volt. Idén nyáron pedig elkészült az első olyan magyar bankkártya, amely 85,5 százalékban újrahasznosított műanyagból készült.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2021 első negyedévében több mint 9,8 millió fizetési kártya volt forgalomban Magyarországon. Egy plasztik kártya 5 gramm műanyagot tartalmaz, ami azt jelenti, hogy a magyar bankkártyák összesen 49 tonna műanyaggal terhelik meg a környezetet. Az ehhez hasonló felismerések számos pénzintézetet indítottak arra világszerte, hogy zöldítsék fizetési eszközeiket. Magyarországon elsőként az OTP Bank 14-24 éves ügyfelei vehetik kézbe és tesztelhetik a környezetbarát bankkártyákat, egészen pontosan azok a Juniorok, akik 2021. szeptemberig nyitnak számlát az OTP Banknál.
A hitelintézet reményei szerint a fiatal generációk jól reagálnak majd az újrahasznosított műanyag bankkártyára, illetve az ebben kifejeződő fenntarthatósági szándékra. A bank meggyőződése ugyanis az, hogy hosszú távon – a digitális bankkártyák bevezetése mellett – a környezetbarát műanyagok széleskörű használata jelenthet előremutató megoldást a fenntarthatósági célok eléréséhez.
„Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország egyik meghatározó lakossági hitelintézeteként elsőként vállalkozunk itthon az újrahasznosított műanyag bankkártyák kibocsátására. Reméljük, hogy a próbaidőszakot követően széles körben elérhetővé tehetjük ezt a fizetési eszközt, és azt is, hogy egyre több hasonló kezdeményezéssel találkozhatunk az elkövetkező években. Valljuk, hogy a felelősségvállalással számos lehetőséget is teremtünk a mindennapjainkban, és legfiatalabb ügyfeleinknek is ezt az üzenetet szeretnénk átadni. Tapasztalataink szerint ebben a korosztályban a legnagyobb a nyitottság az innovációkra, és kártyahasználatban is az élen járnak” – mondta el Kökény Dávid, az OTP Bank bankkapcsolati termékfejlesztési szenior menedzsere.
Egyre tudatosabban vigyázunk környezetünkre
Az OTP Öngondoskodási Index adatai szerint közel 10 év alatt 46 százalékról 57 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik elkülönítve gyűjtik a fel nem bomló szemetet és szelektív hulladékgyűjtőbe dobják. Ugyanebből a kutatásból kiderül, a nylonzacskók használatának elhagyására, csökkentésére való hajlandóság egy évtized alatt a duplájára növekedett. A megkérdezettek mintegy kétharmada figyel oda az áramfogyasztására, de hasonlóan fontos a tudatos gáz- és a vízfogyasztás is.
„Bár kis lépésnek tűnhet a műanyag elleni harcban az újrahasznosított műanyag bankkártyák bevezetése, de minden jövőbemutató cselekedet számít, ha a környezetünk védelméről van szó. Kezdeményezésünkkel szeretnénk hozzájárulni a környezeti terhelés és a hulladék mennyiségének csökkentéséhez. Hosszútávú célunk, hogy növeljük a környezeti- és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket és banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek hétköznapjaiban is megjelennek” – mondta el Szabó Dóra, az OTP Bank CSR vezetője.
Szerző
OTP Bank
Érdekesnek találtad? Ha tetszett, nyomj a gombra!
0